Kompaktowa stocznia uniwersalna
W 2020 roku Remontowa Shipbuilding SA z grupy Remontowa Holding w Gdańsku przekazała armatorom dziewięć w pełni wyposażonych jednostek pływających różnych typów. To najwyższy wynik w Europie. Szeroki asortyment specjalistycznej produkcji i kumulowanie doświadczeń z różnych sektorów rynkowych okazało się dla niej remedium na obecny kryzys w branży okrętowej. materiał partnera
Ubiegły rok był bardzo trudny dla producentów statków. Koronawirus pozrywał łańcuchy logistyczne, utrudnił dostawy komponentów, uniemożliwił przyjazdy zagranicznych serwisantów systemów i urządzeń, przedstawicieli towarzystw klasyfikacyjnych i armatorów – klientów stoczni. Lockdown zatrzymał stocznie na świecie. Co więcej, skutki pandemii Covid-19, w postaci poważnych kłopotów finansowych firm żeglugowych, zamroziły inwestycje we flotę, kasując lub przekładając terminy wielu kontraktów.
Mimo tych trudności największa polska stocznia produkcyjna radzi sobie dobrze. W minionym roku ustanowiła rekord w liczbie przekazanych jednostek. Wśród nich były trzy promy hybrydowe o napędzie elektrycznym dla norweskiego przewoźnika Norled (Festøya, Solavagen, Mannheller), dwa statki wielozadaniowe dla urzędów morskich w Gdyni i Szczecinie (Planeta I, Zodiak II) oraz cztery holowniki dla polskiej Marynarki Wojennej (Bolko, Gniewko, Mieszko, Semko).
W ciągu dziewięciu miesięcy br. stocznia dostarczyła kolejnych siedem jednostek – prom elektryczny dla Norwegii (Fodnes), dwa holowniki dla Marynarki (Leszko i Przemko), dwa statki zaopatrzeniowe dla morskiego sektora energetycznego (Coey Viking i Cooper Viking), a także dwa lodołamacze liniowe (Ocelot i Tarpan) dla Wód Polskich.
Wszystkie te jednostki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta